راهنمای خرید دریل شارژی

  • 08 مرداد 1399

در انتخاب دریل های شارژی چند نکته مهم وجود دارد که به ذکر آنها میپردازیم :

1.باطری

دریل شارژی های جدید از تکنولوژی باطری های لیتیوم یونی بهره می برند که نسبت به نمونه های نیکل کادمیوم قبلی، دارای سایز کوچکتر و وزن کمتر بوده در عین حال مدت زمان بیشتری کار می کنند. نکته مهم دیگر میزان جریان تولیدی باطری است. این مقدار که با عنوان Ah روی باطری درج میشود در حقیقت میزان تولید جریان در ساعت است که با بالا رفتن قدرت دریل این عدد و تعداد باطری به تناسب بالاتر میروند. نکته دیگر قابلیت استفاده از باطری دریل در دستگاه های شارژی دیگر با توجه به مدل آنها است.

2.گشتاور

گشتاور به زبان ساده قدرت تولیدی دستگاه در پیچاندن پیچ یا مته است. گشتاور بیشتر به معنی قدرت بیشتر دستگاه در انجام کار است. بیشتر دریل های شارژی جدید قابلیت تنظیم گشتاور دارند و با توجه به قدرت مورد نیاز و به منظور صرفه جویی در باطری گشتاور های متفاوتی را ارائه می نمایند.

3.سه نظام

سه نظام دریل در دو نوع آچارخور و اتوماتیک ارائه میشود. بیشتر دریل های شارژی با سه نظام برای سوراخکاری و همچنین سر پیچ گوشتی گیر به منظور باز و بستن انواع پیچ های تخت و چهار گوش ارائه می شوند.

 

دریل شارژی چکشی

نمونه های جدید علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت های دریل معمولی، قابلیت تولید ضربه در راستای طول ابزار را نیز دارند و به کمک این قابلیت توانایی سوراخکاری آنها درون دیوار و بتن نیز فراهم شده است. این ویژگی در دریل های جدید قابل تنظیم بوده و تنها با تنظیم یک کلید در صورت نیاز می توان از دستگاه در حالت چکشی یا ساده استفاده نمود.

هزینه ابزار

با توجه به نیاز به ابزارهای متفاوت من جمله مته یا سر پیچ گوشتی و هزینه بر بودن آنها، بعضی مدل های دریل شارژی به همراه کیت ابزار که شامل صدها شماره مته و سر پیچ گوشتی متفاوت هستند، ارائه میگردند.

تعمیر و نگهداری

به طور کلی دریل های شارژی نسبت به نمونه های برقی خود نیازمند تعمیر و نگهداری کمتری هستند. اولا به دلیل نداشتن کابل برق، نیاز به تعویض کابل در صورت صدمه یا فرسودگی از بین می رود؛ ثانیا از آنجایی که موتور دریل شارژی از نوع جریان مستقیم است، ذغال کربنی برای انتقال برق به سر آرمیچر وجود ندارد؛ برخلاف نمونه های برقی که به دلیل مصرف شدن ذغال کربنی بعد از مدتی استفاده سری ذغال های دستگاه نیاز به تعویض پیدا میکند.

جمع بندی

قابلیت استفاده در هرمکان بدون نیاز به برق برتری اصلی دریل شارژی نسبت به نمونه برقی آن است هرچند ممکن است وزن آن به دلیل داشتن باطری، مقداری بیشتر باشد. محدودیت استفاده از ابزار با ظرفیت های بالا نیز در نمونه شارژی باید مدنظر گرفته شود.

با وجود تمام مزیت های ذکر شده برای دریل شارژی این نکته حائز اهمیت است که در صورت نیاز به استفاده های طولانی و مداوم و یا قدرت بالا و استفاده کارگاهی، دریل شارژی بهترین انتخاب ممکن نیست و بهتر است مدل های برقی را خریداری نمایید.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران