11 مرداد 1399
جوشکاری
جوشکاری آرگون و معایب و مزایای آن

جوشکاری تیگ (Tungsten Inert Gas) یا همان جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ، یکی از مهم‌ترین روش‌های جوشکاری در صنایع مختلف کوچک و بزرگ پتروشیمی، نظامی، دریایی، هوایی، نیروگاه‌های برق و … می‌باشد. در ایران بیشتر با نام اختصاری و متداول جوش آرگون شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری بیشتر به خاطر استفاده از گاز آرگون در این فرایند جوشکاری است.

11 مرداد 1399
جوشکاری
جوشکاری و معایب و مزایای آن

جوشکاری به روشی از اتصالات دائمی گفته می شود که بین دو ماده فلزی و یا غیر فلزی ایجاد می شود. ایجاد این اتصال، بسته به نوع جوش، از طریق اعمال حرارت و یا فشار امکان پذیر است. در برخی از جوشکاری ها احتیاج به یک ماده کمکی (مثلا الکترود) جهت ایجاد اتصال داریم. همچنین یک منبع انرژی، که تامین کننده انرژی لازم برای ایجاد اتصال باشد.

11 مرداد 1399
جوشکاری
جوشکاری اصطکاکی و انواع آن

یکی از کاربردی ترین و رایج ترین روش های جوشکاری در صنعت، جوشکاری اصطکاکی می باشد. در این روش جوشکاری که جزو جوشکاری های حالت جامد (Solid State Welding)به شمار می رود، قطعات با استفاده از حرارت و فشار به یکدیگر متصل می شوند. انواع روش های جوشکاری اصطکاکی: • روش جوشکاری اصطکاکی دورانی • روش جوشکاری اصطکاکی خطی • روش جوشکاری اصطکاکی ارتعاشی • روش جوشکاری اصطکاکی مداری همانطور که می دانید از جوشکاری برای اتصال، تعمیر و ایجاد پوشش در انواع قطعات فلزی و غیر فلزی مختلف استفاده می شود. فرایند های جوشکاری در حالت کلی به دو صورت ذوبی و غیر ذوبی (جوشکاری حالت جامد) انجام می شوند که هر یک از این روش ها با توجه به معایب و مزایایی که دارند در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.