مزایا و معایب میخکوب برقی

  • 08 مرداد 1399

مزایای میخکوب برقی

هر دو مدل میخکوب برقی و بادی ویژگیهای منحصر بفرد و مزایای خود را دارند. از مزایای میخکوب برقی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد.

اولین مزیت وزن میخکوب برقی است؛ وزن آنها خیلی کمتر از مدل های بادی است. این بدان معنی است که امکان کار بیشتر با صرف انرژی کمتری را خواهید داشت. همچنین این ویژگی باعث میشود افراد بیشتری امکان کار با این ابزار را داشته باشند و آن را به ابزاری عمومی تر تبدیل کند.

 ویژگی دیگر مدل های برقی آن است که از مدل های بادی سرو صدای کمتری تولید میکنند. این ویژگی به خصوص در محیط های بسته اهمیت پیدا میکند. از آنجا که میخکوب های برقی برای کار به کمپرسور باد پر سروصدایی احتیاجی ندارند؛ لازم نیست نگران ایجاد مزاحمت برای همسایه ها و عصبانیت آنها باشید. اگر از میخکوب برای کارهای نصب استفاده میکنید و ابزار را مرتب به مکان های مختلف برای کار میبرید، بهتر است مدل برقی را انتخاب کنید.

از طرف دیگر مدل های میخکوب برقی به طور متوسط تا ۲۵ درصد ارزان تر از مدل های بادی هستند. به علاوه اینکه برای راه اندازی میخکوب بادی باید یک کمپرسور باد نیز تهیه کنید و از آنجا که در مدل برقی نیازی به آن نیست میخکوب های بادی را می توان به صرفه تر و ارزان تر دانست.

نکته بعد نگهداری ابزار است؛ ابزارهای بادی باید مرتب روغنکاری شوند تا زنگ نزنند و قطعات داخلی به خوبی روانکاری گردد. میخکوب برقی به چنین مراقبت هایی نیاز ندارد و لازم نیست رسیدگی و نگهداری پیچیده ای از آن صورت پذیرد.

مواردی که بیان شد همه مزایای میخکوب های برقی نیست و البته بیانگر برتری این مدل نسبت به مدل های بادی نیست، بلکه نشان میدهد چرا گاهی خرید میخکوب برقی مناسب تر است.

 

معایب میخکوب برقی

اگرچه دلایل زیادی برای خرید میخکوب برقی وجود دارد، هنوز دلایلی وجود دارد تا در تصمیم خود تجدید نظر نموده و یک میخکوب بادی خریداری کنید.

در سوراخکاری های عمیق به خصوص در بازسازی های ساختمان معمولا مجبور هستید برق محیط کار را قطع نمایید. قطع برق به این معناست که باید چندین کابل افزایش طول برای رساندن الکتریسیته به ابزار از منبع برق دیگری تهیه نمایید و در محیط های کار خطرات چنین اقدامی کم نیست. در مدل های بادی میتوانید کمپرسور را نزدیک پریز برق راه اندازی نموده و طول شلنگ باد را افزایش دهید که مطمئنا خطرات کمتری دارد.

عیب دیگر مدل های برقی آن است که قدرت کمتری نسبت به میخکوب های بادی دارند و معمولا پس از کوبیدن میخ باید یک چکش در دست بگیرید و میخ ها را چکش کاری نمایید تا به طور کامل در جای خود فرو بروند و طبیعی است که چنین کارهایی مدت زمان کلی انجام پروژه را افزایش خواهد داد.

معمولا میخکوب های بادی از مواد قوی تر ساخته می شوند تا توان تحمل فشار بالای کاری که قرار است انجام شود را داشته باشند و معمولا از عمر مفید بالاتری برخوردار هستند. علاوه بر این در برابر ضربات مقاومت بیشتری دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. معمولا میخکوب های بادی چنین مقاومتی ندارند.

در مجموع اگر کار شما به نحوی است که به طور مستمر از میخکوب استفاده می شود و باید میخکاری های عمقی انجام دهید بهتر است یک مدل بادی برای خود تهیه کنید؛  به خصوص اگر لازم نیست مدام دستگاه را در محیط های کاری مختلف به کار بگیرید.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران