باغبانی

  • 01 بهمن 1399

از آنجا که گیاهان غالباً در شرایطی کاملاً متفاوت از محیط طبیعی خود پرورش می یابند ، لازم است که از روشهای کاشت آنها که از فیزیولوژی ، شیمی و گیاهشناسی گیاهان گرفته شده و با تجربه گیاه کار اصلاح شده استفاده شود. اصول اساسی مربوط به پرورش گیاهان در تمام نقاط جهان یکسان است ، اما این عمل به طور طبیعی نیاز به سازگاری زیادی با شرایط محلی دارد. باغبانی فعالیت، هنر یا پیشه رویاندن گیاهان است  و برای این کار نیاز به چند ابزار داریم .

ماهیت باغبانی

باغبانی به معنای تزئینی خود قبل از شکوفایی به سطح تمدن خاصی نیاز دارد. در هر کجا که به این سطح رسیده باشد ، در تمام نقاط جهان و در همه دوره ها ، مردم تلاش کرده اند که محیط خود را به یک نمایشگر جذاب تبدیل کنند. بنابراین به نظر می رسد غریزه و حتی اشتیاق برای باغبانی ناشی از برخی واکنش های بدوی نسبت به طبیعت است ، و آرزوی تولید رشد و هماهنگی در یک همکاری خلاقانه با آن را ایجاد می کند.

می توان صرفاً یک تماشاگر تحسین برانگیز باغ ها بود. با این حال ، بیشتر افرادی که یک قطعه خانگی را می کارند نیز از درگیری در فرآیند های مراقبت از گیاهان رضایت دارند. آنها دریافتند که توجه لازم به تغییرات فصلی و "رویدادهای" بی شمار کوچک در هر درختچه یا مرز علفی و درک آنها از باغ ها را به طور کلی بهبود می بخشد.

افزایش خارق العاده علاقه به باغبانی پس از جنگ جهانی دوم در کشورهای غربی آغاز شد. یک چمنزار با تخت گل و شاید یک تکه سبزیجات به عنوان یک مزیت جستجوی مالکیت در خانه تبدیل شده است. این افزایش علاقه باعث گسترش بی سابقه ی تجارت در بین تأمین کنندگان باغبانی ، مهد کودک ها ، مراکز باغ و بذرداران شد. کتاب ها ، مجلات و ستون های روزنامه در مورد باغبانی مخاطبان مشتاق زیادی پیدا کرده اند ، در حالی که برنامه های تلویزیونی و رادیویی در این زمینه به دنبال کنندگان اختصاصی رسیده اند.

 

دلایل مختلفی برای این گسترش خود بیانگر آن است. افزایش اوقات فراغت در کشورهای صنعتی این فرصت را به افراد بیشتری می دهد تا از این کار آرامش بخش لذت ببرند. افزایش اشتهای عمومی برای خودکفایی در مهارت های اساسی نیز مردم را به گرفتن پیک ترغیب می کند. در آشپزخانه ، سیب زمینی داخلی یا گوشه ذرت شیرین با داشتن حس موفقیت ، و همچنین با عطر و طعم برتر از محصولات خریداری شده در باغ ، به باغبان پاداش می دهد. افزایش آگاهی در مورد تهدیدهای محیط طبیعی و خستگی بیش از حد بسیاری از شهرهای داخلی برخی از افراد را به کشت سبزه و رنگ در اطراف آستانهای خود تحریک می کند. شلوغی زندگی قرن بیستم افراد بیشتری را به سمت یافتن مجدد آرامش قدیمی باغها سوق می دهد.

همرسانی :

منتخب هفته

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران