ابزارهای مورد نیاز باغبانی

  • 01 بهمن 1399

  • بیل

این وسیله باغبانی را تقریبا همه می‌‌شناسند. از بیل اغلب برای زیر و رو کردن خاک باغچه استفاده می‌شود. بیل‌هایی که در باغبانی استفاده می‌شوند با بیل‌های ساختمانی فرق می‌کنند و نوک باریک‌تری دارند. بیل‌های کشاورزی همچنین از نظر فرم نیز انواع مختلفی دارند که کار باغبانی را آسان‌تر می‌کنند. بیل دوار و انواع کج‌بیل از جمله انواع بیل باغبانی هستند.

  • بیلچه

بیلچه یکی از لوازم ضروری باغبانی است که برای کاشتن گل، عوض کردن گلدان و جابه‌جا نمودن گل‌ها و همچنین ریختن خاک مناسب و کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • قیچی باغبانی

قیچی از جمله لوازم باغبانی خانگی و غیرخانگی است که بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. لوازم قیچی باغبانی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند که برای کاربردهای مختلف شامل هرس برگ‌ها، قلمه‌زنی و بریدن شاخه‌های اضافی استفاده می‌شوند. قیچی‌های چمن‌زنی، قیچی‌های دسته‌بلند، قیچی هرس، قیچی سر شاخه‌زن و قیچی باغبانی شمشادزن از انواع قیچی باغبانی هستند.

  • چاقوی باغبانی پیوند

چاقوی پیوند زنی یکی دیگر از وسایل لازم برای باغبانی است که خود انواع مختلفی را دارا می‌باشد. از این وسیله اغلب برای پیوند زدن گیاهان و همچنین در سایر مصارف باغبانی مثل قلمه‌زنی و برش ساقه برای ریشه زنی نیز استفاده می‌شود. چاقوی باغبانی نیز در مدل‌های مختلف موجود می‌باشد که باید بر اساس نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. این وسیله در واقع یکی از لوازم هرس باغبانی نیز به حساب می‌آید.

  • شن کش

شن‌کش یکی از لوازم باغبانی است که اغلب برای تمیز کردن خاک و پاکسازی آن از سنگ‌های درشت و نخاله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله در ابعاد و اندازه‌های بزرگ و کوچک وجود دارد که آن را برای استفاده در باغ، باغچه و خاک گلدان مناسب کرده است. شن‌کش با چنگک‌هایی که دارد به شما کمک می‌کند تا بدون آسیب رساندن به گیاهان علف‌های هرز را از بین ببرید و خاک را تمیز و یکدست کنید.

  • الک باغبانی

اگر دستی هر چند غیر حرفه‌ای در باغبانی داشته باشید حتما تجربه کرده‌اید که بخواهید خاک باغچه یا گلدان را یکدست کرده و ذرات درشت را از آن جدا کنید. یکی از وسایلی که برای این کار به کمک‌تان می‌آید الک است. این وسیله نیز در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به نوع نیازتان می‌توانید از الک‌های بزرگ باغبانی یا الک‌های کوچک باغبانی استفاده کنید.

  • دستگاه مکنده برگ جمع کن

یکی دیگر از وسایل باغبانی که برای جمع‌آوری برگ‌ها استفاده می‌شود دستگاه مکنده برگ جمع‌کن است. این دستگاه عملکردی شبیه به جاروبرقی دارد. دستگاه مکنده برگ جمع‌کن اغلب این قابلیت را دارد که به صورت دمنده نیز تنظیم شود. در این حالت هوای فشرده از دهانه دستگاه با سرعت خارج شده و امکان جمع آوری و کپه کردن برگ‌ها را فراهم می‌کند.

  • تیلر باغبانی

این وسیله برای انجام کارهای باغبانی و کشاورزی مثل شخم زدن، زیر و رو کردن و تسطیح نمودن خاک، علف‌کنی و جارو کشیدن خاک کاربرد دارد. از انواع تیلر باغبانی کوچک و بزرگ می‌توانید در کارهای باغبانی و زراعی خود بهره‌مند شوید.

  • سمپاش

در لوازم باغبانی سمپاش یکی از مهم‌ترین وسایل به شمار می‌آید. این تجهیزات در انواع مختلف از جمله سمپاش دستی، سمپاش شارژی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه‌ای و سمپاش پشت تراکتوری وجود دارند. سمپاشی‌ها اغلب به صورت محلول و یا گرد پاشی (گوگرد پاشی) است که توسط این دسته از وسایل باغبانی امکان‌پذیر است.

  • کود پاش

برای راحت‌تر نمودن فرآیند کود پاشی در باغبانی می‌توانید از کودپاش‌ها استفاده کنید. این وسیله باغبانی در مدل‌های دستی و شارژی موجود هستند.

  • مه پاش

مه پاش یا فوگر یکی از وسایل باغبانی به حساب است که برای خنک‌سازی و تنظیم رطوبت فضای کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیزم عملکرد این وسیله طوری است که باعث می‌شود آب با فشار بسیار زیاد در هنگام خروج با هوا ترکیب شده و به صورت مه خارج می گردد. این وسیله نیز مدل‌های مختلفی دارد که برای استفاده در باغات و زمین‌های کشاورزی مناسب هستند. همچنین انواع رطوبت‌ساز خانگی را برای تامین نمودن رطوبت گیاهان آپارتمانی خود نیز می‌توانید تهیه کنید.

  • آب پاش

آب پاش یکی دیگر از وسایل باغبانی و کشاورزی است که برای آبیاری گل‌ها و گیاهان در باغچه‌ها یا گلدان‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آبپاش‌ها در انواع اتوماتیک و دستی وجود دارند. آبپاش‌های اتوماتیک اغلب برای باغات، زمین‌های زراعی و باغچه‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

  • چرخ دستی یا فرغون

چرخ دستی نیز یکی دیگر از لوازم جانبی باغبانی است. این وسیله برای حمل بوته‌ها، خاک، کود و دیگر وسایل در فضای باغ، باغچه، گلخانه و دیگر فضاهای در حال کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران