13 ابزار ضروری در خودرو شخصی شما

  • 05 بهمن 1399

چکش زندگی

این مورد کوچک به معنای واقعی کلمه می تواند یک ناجی باشد. از طریق چسب نواری یا نوار دو طرفه در نزدیکی صندلی راننده نگه داشته می شود ، اگر به زیر آب برسید یا در اتومبیل خود گیر بیفتید یا  وقتی هوا کم است ، اتومبیل در آتش می سوزد یا خطر دیگری پیش بیآید ، اهمیت اساسی دارد. سریع خارج شدن با این ابزار ارزان و ساده بسیار راحت تر می شود. در گوشه های این ابزار یک برآمدگی فلزی وجود دارد که راننده یا فردی که در بیرون از ماشین است می تواند با کوبیدن آن به شیشه، آن را بشکند و راننده خود را بیرون بکشد و یا دیگران راننده را بیرون بکشند.

 

ست آچار و پیچ گوشتی

حتی در ماشین های مدرن امروزی گاهی اوقات اتفاق می افتد که قطعاتی نیاز به باز و بسته کردن داشته باشند. اگر شما ست اچار و پیچ گوشتی را در ابزارهای مورد نیاز ماشین خود داشته باشید می توانید کاپوت ماشین خود را بالا بزنید و اتصال ترمینال باتری خود را شل کنید، پیچ ها شل شده را سفت کنید و یا سایر مشکلات ساده دیگر خود را حل کنید. برای داشتن بیشترین انعطاف پذیری ، مجموعه ای با اندازه های مختلف آچار و پیچ گوشتی تهیه کنید و حتماً قبل از قرار دادن جعبه در صندوق عقب ، با نحوه ترکیب آنها آشنا شوید.

 

نوار چسب

ممکن است لوله های موجود در زیر کاپوت شما پوسیده و در وسط جاده سوراخ شود. اگر شما نوار چسب داکت را در جعبه ابزار کامل خودرو خود داشته باشید می توانید از آن برای چسب کردن شیلنگ ها و لوله های سوراخ ماشین خود استفاده کنید، و بعدا که به یک تعمیرگاه رسیدید لوله و شلنگ ماشین خود را عوض کنید. نوار چسب داکت گرانتر کیفیت بهتری دارد و درجه حرارت بیشتری را تحمل می کند. شما حتی می توانید از نوار چسب داکت برای لاستیک های سوراخ و سپر افتاده خود استفاده کنید.

 

یدک کش (سیم بکسل)

با یک طناب یدک کش ، می توانید یک ماشین معلول دیگر را در فواصل کوتاه یا متوسط حرکت دهید (فکر کنید چند مایل ، نه در شهر یا به حالت بعدی) بدون کمک یک غریبه در حال عبور در یک وانت. اگر در وانت آنقدر غریبه هستید ، می توانید از آن برای ارائه کمک مشابه استفاده کنید. اما ماهیت فوق العاده محکم یک بند یدک کش نیز باعث می شود که طناب بسته یا طناب نجات همه منظوره باشد. قبل از افزودن اتومبیل به محل ذخیره خود ، حتما کتابچه راهنمای مالک خود را بخوانید تا نقاط اتصال و یدک کش مناسب را پیدا کنید. در صورت اتصال نادرست به قسمت نامناسب ساختار خودرو ، بند نادرست قرار داده شده می تواند به سرعت آسیب بیشتری ببیند.

 

کابل های جامپر

هر باتری که خراب باشد ناامیدکننده است. چنین قطعه ای ساده از تجهیزات و در عین حال خرابی آن می تواند کاملاً یک ماشین را از کار بیندازد. حتی اگر خود باتری دیگر توانایی شارژ را نداشته باشد ، مجموعه ای از کابل های جهنده می تواند شما را به جاده و نزدیکترین مغازه قطعات نزدیک کند. کابل های سنگین وزن را با گیره های بادوام و با کیفیت بالا در هر انتها انتخاب کنید تا نوع کوچکتر و ارزان تر. به طور كلی از نوعی كه به خروجی 12 ولت فندك / كابین متصل می شود خودداری كنید.

 

چاقو

بعضی اوقات این اتصالات نیستند که شما برای ایجاد یا ایمن سازی مجدد نیاز دارید ، بلکه مواردی است که باید جدا یا خلاص شوند. آنجاست که چاقو به کارتان می آید. به طور مثال طناب یا بقایای جاده دیگری به دور محور پیچیده شده اید ، یا بخشی از سپر پلاستیکی شما در گلگیر شکسته است ، اما به لاستیک می مالد و با نوار چسب نمی توان دوباره آن را محکم کرد - فقط قسمت متخلف را قطع کرده و به جاده برگردید (و مطمئن شوید که بعد از آن ماشین از نظر مشکلات دیگر که کمتر دیده می شود بررسی شود). اگر در جایی گیر بیفتید ، چاقو نیز مانند بسیاری از وسایل موجود در این کیت می تواند به شما کمک کند. این یکی از اساسی ترین ابزارها در تجربه بشریت است و کاربردهای آن می تواند به معنای واقعی کلمه بی پایان باشد ، از باز کردن ظروف غذا تا برش زدن برای آتش سوزی اضطراری.

 

اسپری رفع پنچری

بسیاری از اتومبیل ها دارای لاستیک یدکی هستند ، اما آیا هنوز لوازم یدکی شما باد شده است؟ آیا به فشار مناسب متورم شده است؟ اگر تایر یدک شما خراب شود چه کاری انجام می دهید؟ اینها همه مشکلاتی است که می تواند کاهش یا برطرف شود اگر دائماً یک قوطی اسپری رفع پنچری را با خود داشته باشید. هر علامت تجاری دستورالعمل های خاص خود را دارد ، اما اصول اولیه یکسان است: آن را به ساقه شیر تایر وصل کنید ، و اجازه دهید مواد داخل قوطی به کار خود ادامه دهند تا نشتی لاستیک را پیدا کرده و با فشار کافی آن را پر کنند تا شما را به نزدیکترین فروشگاه تایر برساند. ترکیب چسبنده ای که این جادو را انجام می دهد در واقع جادویی نیست و نباید به استفاده قبلی در موارد اضطراری اعتماد کرد. لاستیک را در یک فروشگاه معتبر تعویض کنید و تعجب نکنید اگر هزینه اضافی برای تمیز کردن خشک شدن اسپری از روی چرخ را نیز متحمل شوید.

 

فشار سنج لاستیک

این حداقل ابزاری است که باید بیشتر از همه در کیت استفاده کنید. نگه داشتن زبانه های موجود در فشار در لاستیک ها می تواند از وقوع انفجار ناشی از تورم جلوگیری کند و همچنین مسافت پیموده شده بنزین و عمر آج لاستیک را به حداکثر می رساند. به فشار لاستیک در اطراف تغییرات فصلی توجه ویژه داشته باشید. دمای محیط می تواند تأثیر شگفت آور زیادی روی فشار هوا در لاستیک های شما بگذارد.

برای اینکه فراموش نکنید ، سعی کنید یک روال معمول تنظیم کنید. به عنوان مثال ، آن را بخشی از مراسم صبح دوشنبه یا عصر جمعه خود قرار دهید. به این ترتیب ، شما می دانید که در کجا هستید و آیا برای هفته آینده آماده شده اید. اگر قصد یک سفر طولانی را دارید ، همیشه بلافاصله قبل از حرکت فشار لاستیک خود را بررسی کنید.

 

چراغ قوه

خوب است فکر کنید همه مشکلات شما در جاده در یک روز روشن و آفتابی اتفاق می افتد ، اما اگر همه چیز در شب اشتباه پیش برود چه می کنید؟ تلفن هوشمند شما ممکن است برای رساندن شما از تختخواب به دستشویی کار کند ، اما اگر شبانه کار واقعی انجام دهید - یا در مناطق کم دسترس اتومبیل ، حتی در نور روز ، یک چراغ قوه واقعی می خواهید. چراغ قوه ای را پیدا کنید که دارای یک آهنربا در کنار آن باشد تا از آن به راحتی استفاده کنید. حتماً باتری ها را مرتب عوض کنید و مجموعه لوازم یدکی را در ماشین نگه دارید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است به یک منبع نور مداوم برای چند ساعت یا حتی یک شب کامل نیاز داشته باشید.

 

پتو پشمی

پتو پشمی کمک می کند تا در زمستان گرمای بدن شما را به دام بیندازد و شما را گرم نگه دارد ، بنابراین حتما آن را کاملاً به دور خود بپیچید. حتی برای کسانی که در آب و هوای مخصوصاً سرد و یا از طریق آب و هوای سرد سفر نمی کنند ، پتو پشمی می تواند مفید باشد ، زیرا گرمای خورشید را نیز حفظ می کند و اگر شما نیاز به علامت گذاری از راه دور برای کسی دارید ، می تواند به عنوان یک بازتابنده اضطراری عمل کند.

پتو پشمی (یا روتختی پارچه ای دیگر) برای خصوصیات گرم کننده آن بسیار مناسب است ، اما همچنین می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. بصورت بسته بندی شده می تواند به عنوان بالش یا کوسن دیگری عمل کند. با چاقو خود به صورت نوار برش بزنید ، می تواند به عنوان باند یا زنجیر عمل کند. اگر خلاق باشید ، استفاده از آن تقریباً بی پایان است .

 

یخ شکن شیشه

یکی از ابزار ضروری که در فصل زمستان باید همراه داشته باشید یخ شکن شیشه است که به شما کمک می کند که یخ های روی شیشه را پاک کنید.

 

زنجیر چرخ

برای فصل زمستان و یا مواقعی که جاده لغزنده است و برف سطح جاده را پوشانده است زنجیر چرخ بسیار ضروری است. در حقیقت در محتویات جعبه ابزار خودرو برای فصل زمستان اصلی‌ترین گزینه زنجیر چرخ است.

 

بیل تاشو

جمع و جور و اغلب چند وجهی است بیل تاشو در بسیاری از شرایط می تواند مفید باشد. برای کنار زدن برف ها یا کندن زمین برای چرخیدن چرخ ها و غیره به ابزاری مانند بیل تاشو در ماشین خود نیاز دارید. بیل تاشو به خاطر طراحی جمع و جوری که دارد به راحتی در ماشین شما جا می گیرد و حمل و نقل آن آسان است.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران