17 ابزار ضروری برای انجام کارهای فنی در خانه

  • 03 شهریور 1399

ابزار ضروری برای هر فرد در خانه

در اینجا لیستی از ابزار های اولیه که باید در هر جعبه ابزارخانگی باشد، داریم. همه این ابزارها باهم قیمت زیادی را ندارند و اگر جنس با کیفیت بخرید ( بیشتر ابزار های خانگی گارانتی مادام العمر دارند) بیشتر آنها تا آخر عمرتان باشما خواهند بود.

چکش

یک چکش ۴۵۰ گرمی با سری خمیده برای کشیدن میخ ها بسیار عالی است. دسته های چوبی خوب هستند، اما یک دسته فایبر گلاس از تکان خوردن میخ جلوگیری می کند. به دنبال “پتک خودکار” در قسمت بالای چکش باشید. (پتک خودکار یک فرآیند سخت برای ساخت ابزارفولادی است، اما ابزاری که با پتک خودکار درست شده باشد نسبت به نمونه قالبی آن محکم تر است و زمان بیشتری نیز عمرمی کند.)

متر

متر ۸ متری بهترین گزینه برای اندازه گیری است. آنقدر کوچک است که به راحتی در یک دست جا می شود، اما این امکان را به شما می دهد که هراتاقی را اندازه بگیرید. مطمئن شوید که علامت های مقایسه ای متر واضح باشند و به اندازه کافی پهن و محکم باشد که درزمان اندازه گرفتن نیافتند.

پیچ گوشتی

شما می توانید با یک پیچ گوشتی که سر قابل تعویض دارد کارتان را در خانه شروع کنید، امااگر می خواهید برروی پروژه بزرگتری کار کنید، بهتر است مجموعه کامل آن را تهیه نمایید. مجموعه آن شامل سرهای( دوسو و چهار سو)همه جا موجود هستند.

تراز

یک تراز کوچک ۲۰ سانتی متری “اژدری” ( نام آن به دلیل انتهای خمیده اش است) هرجا که آن را بگذارید شما را از صاف بودن البته تراز بودن آن مطمئن می سازد.

انبردست

اغلب در مجموعه سه تایی یعنی دم باریک، سیم چین و انبردست موجود است. دم باریک برای فضاهای باریک مناسب است و برای کار با هرسیمی ضروری است. سیم چین نه تنها سیم را قطع می کند بلکه می تواند سیم را باریکه باریکه کند.

انبر قفلی

اغلب گیره نجاری نامیده می شود، گیره ها برای قفل کردن هرچیزی که نیاز داشته باشد که محکم گرفته شود، به کار می روند. همچنین در باز کردن پیچ های محکم نیز می تواند مفید باشد. در بیشتر اوقات می توانید به جای استفاده از آچار فرانسه ( هلالی شکل) از انبر قفلی استفاده کنید و پول کمتری در خرید ابزار خرج کنید.

میله

در بیشتر موارد ۲۰ تا ۳۰ سانتی متری (گاهی اوقات “پنجه گربه” نامیده می شود) این وسیله ای است که برای کشیدن میخ یا در آوردن قالب نیاز دارید. اگر می خواهید جایی را خراب کنید یک میله بزرگتر کار را راحت تر می کند.

چاقو

با قابلیت جمع شدن و تعویض تیغه ها نسبت به چاقوی معمولی ایمن تر است ( زمانی که از آن استفاده نمی کنید می توانید تیغه های آن را جمع کنید) و قابلیت جمع شدن تیغه ها یعنی چاقوی شما همیشه تیز خواهد بود. مناسب برای بریدن موکت یا پلاستیک ( یا فقط برای تیز کردن مداد).

اره دستی

اره های دستی کوچک ( ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری) به سرعت چوب را می برند و بهترین گزینه برای افرادی که از ایمنی اره برقی نگرانند، به شمار می رود.

گونیا (نقاله)

به شما این امکان را می دهد که زاویه های ۴۵ یا ۹۰ درجه را اندازه گیری کرده وعلامت بزنید. همچنین می تواند برای اندازه گیری عمق و ارتفاع نیز مفید باشد.

دریل برقی

یک دریل برقی دو سر “۳٫۸” در هر جعبه ابزاری ضروری است. آنها تنها برای سوراخ کردن نیستند؛ همچنین می توانند به عنوان پیچ گوشتی برقی مورد استفاده قرار بگیرند. دریل های سیم دار هیچ وقت خالی از برق نیستند و نسبت به مدل بدون سیم آن پرقدرت تر هم هستند. اگرچه، دریل های بدون سیم همه کاره هستند و اغلب برای کار راحت ترند ( مثلا در بالای نردبان). فراموش نکنید چند ست در سایزهای مختلف خریداری کنید.

عینک ایمنی

مطلقا الزامی، برای محافظت از چشم هایتان و صورتتان در مقابل گرد غبار هنگام کار کردن.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران