17 ابزار ضروری برای راه اندازی یک کارگاه کوچک نجاری

  • 16 دی 1399

یکی از سنتی ترین حرفه ها یا تجارت ها در صنعت ساختمان سازی نجاری است. بسیاری از مبتدیانی که سعی می کنند کار نجاری را شروع کنند ، نگاهی به بودجه خود می اندازند و نگران این موضوع هستند که چگونه می توانند برای شروع کار یک فروشگاه کامل پر از ابزار قدرت را خریداری کنند. خوشبختانه برای شروع کار نیازی به صرف هزینه زیادی نیست. در واقع فقط چند ابزار نجاری وجود دارد که یک کارگر نجاری مبتدی باید از ابتدا در دسترس داشته باشد و بیشتر آنها نسبتاً ارزان قیمت هستند. با این حال ، با استفاده از این ابزارها، یک مبتدی می تواند تقریباً از پس هر پروژه برآید

 

1. اره دستی

ابزاری همیشه قابل اعتماد و غیر قابل تعویض که تنوع زیادی را ارائه می دهد اما همه آنها هدف مشترکی را دنبال می کنند. اره دستی مورد نظر نجارهای سنتی است زیرا آنها می توانند برش را کنترل کنند در حالی که یک پایان عالی ایجاد می کنند. از آنجا که این ابزار دارای تنوع زیادی است ، اره دستی همیشه ابزاری مفید برای همراه داشتن است. اره سنتی ، اره برقی ، اره مقابله ای و اره پاره وجود دارد. اره های دستی جایگزینی برای اره های برقی نیستند ، اما داشتن ساده ترین اره ها داشتن یک ابزار مفید و نه اختیاری است. اگر می توانید ، داشتن اره برقی ایده بسیار خوبی است ، و ایده بی سیم حتی بهتر است.

 

2. تراز

حتی در گوشی های هوشمند شما نیز موجود است ، سطح روح برای دستیابی به سطح و یا محصول کاملاً مناسب بسیار مهم است. بعضی از نجارها ترجیح می دهند که سطح طولانی تری داشته باشند اما همه چیز به کاربرد و نوع کار نجاری بستگی دارد. اگر شما با گل میخ کار می کنید ، ما شما را به استفاده از سطوح طولانی تر برای یک محصول ظریف ترغیب می کنیم. اگر با تحمل و انحراف هنگام استفاده از سطح کوتاه آشنا نباشید ، ممکن است یک سطح کوتاه شما را گمراه کند.

 

3. متر نواری

همیشه مفید و کاربردی است و همه نجاران حتی برای کوچکترین کار از متر نواری استفاده می کنند. این برای داشتن ابعاد مناسب برای کار شما بسیار مهم است. مطمئن شوید که از مناسب ترین نوع متر با دقت مناسب استفاده می کنید. گزینه های مختلفی وجود دارد ، از جمله انواع الکترونیکی ، که می توانند به شما در اندازه گیری قطعات چوب کمک کنند. حتماً یکی از آنها را با گزینه متر و فوت داشته باشید زیرا گاهی اوقات از هر دو سیستم در برنامه ها و کار استفاده می شود.

 

4.چکش میخ کش

ابزار حیاتی و مهم دیگر نجاران چکش میخ کش است. ما چکش 20 اونسی را با دسته های استیل پیشنهاد می کنیم زیرا در هنگام استفاده از آن می توانید نیروی محرکه مناسب و چسبندگی خوبی داشته باشید. هنگام استفاده از چکش های دسته استیل ، مطمئن شوید که برای کنترل بهتر و بهبود عملکرد، از چسب لاستیکی استفاده کرده اند. دستگیره های چوبی مشکلی ندارند اگر میخ زیادی استفاده می کنید اما دست شما عرق می کند مگر اینکه دستکش ایمنی استفاده کنید.

پتک نوع دیگری از "چکش" است که می تواند در این گروه قرار بگیرد. یادتان باشد که از یک پتک به اندازه کافی قدرتمند و در عین حال سبک وزن استفاده کنید تا کار خود را به اتمام برسانید تا از وزن آن خسته نشوید.

 

5. قلم تخریب

برای تکمیل برش های تمیز ، یک قلم تخریب خوب ساخته شده از فولاد آلیاژی مورد نیاز است. قلم ها در اندازه های مختلف با طول 4/1 اینچ تا 2 اینچ در دسترس هستند. نجاری ها و کسانیکه با چوب کار می کنند برای تراش چوب لولاهای درب و سایر مشاغل خوب نجاری استفاده می شوند. همچنین قلم های گوشه ای نیز وجود دارند که مانند منافذ سوراخ عمل می کنند و با یک ضربه چکش ، بخشی از چوب را از بین می برند. یادتان باشد لبه ها را تیز و روغنی نگه دارید تا قلم دوام بیشتری داشته باشد. دستگیره های چوبی توصیه می شود که با فلز پوشانده شده اند ، بنابراین می توانند در برابر چکش ثابت مقاومت کنند و می توانند بیشتر دوام بیاورند. قلم ها برای موقعیت یابی تابلوهای عرشه کنجکاو قبل از اتصال آنها به ساختار قاب عالی هستند.

 

6. میز کار

خرک یا میز کار ابزاری بسیار کاربردی و راحت است. اسب اره بهترین دوست نجاری است که به شما کمک می کند تا به قطعه چوب استراحت دهید در حالی که می توانید قسمت های دیگر آن را کار کنید یا برش دهید. میزکار سبک وزن و قابل حمل در حین ساخت قاب یا نصب درب به طور مکرر در نجاری استفاده می شوند ، به شما این امکان را می دهد که برشهای دقیق را حتی در صورت کار به تنهایی انجام دهید. پیشرفته ترین مدل ها به گیره ها و سطوح قابل تنظیم مجهز شده اند تا بتوانید آن را به اطراف حرکت داده و تقریباً هر نوع چوبی را متناسب کنید.

 

7. میخکوب

اگر کار چوبی دارید قطعاً به میخکوب احتیاج خواهید داشت. میخکوب به شما امکان می دهد سریعتر و بسیار کارآمد میخ بزنید. اگرچه این لیست بیشتر مواردی را شامل می شود که از نوع الکتریکی یا باتری کار نمی کنند ، میخکوب یکی از بهترین ابزارهایی است که در طول کار نجاری باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. چندین مدل با قدرت متفاوت وجود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که یکی از مدل های مناسب شما را انتخاب می کند.

 

8. بستهای فوری

گیره در صنعت نجاری بسیار مفید است. آنها برای ایمن سازی و چسباندن تکه های چوب و الوار استفاده می شوند تا دستان شما بتوانند با کارایی بیشتر اره ، برش یا سایر کارهای نجاری را انجام دهند. آنها در اندازه ها ، طرح ها ، مدل ها و سبک های مختلفی موجود هستند ، بنابراین می توانید آنها را به سطوح مختلف کار متصل کنید. گیره ها ، به ویژه گیره های سریع ، هنگام برش های 45 و 90 درجه بسیار مفید هستند.

 

9. مداد

یک نجار همیشه به مداد نیاز دارد تا مشخص کند که برش بعدی در کجا خواهد بود. مداد نجاری مکانیکی وجود دارد که دیگر نیازی به تراشیدن نخواهد داشت. به نظر می رسد این نوع مداد مانند یک چاقوی کاربردی برای ایجاد یک خط واضح تراش است. تا حدودی گران است اما شما آن را دوست خواهید داشت و حمل و استفاده از آن راحت تر خواهد بود. مداد یا در بعضی موارد ریسمان خط کشی همیشه مفید و ارزان هستند و به شما در هنگام قرار دادن قاب یا برش کمک می کنند.

 

10. گونیا

گونیا هنوز هم یکی از آن ابزارهایی است که هر چقدر تکنولوژی ما پیشرفته باشد ، برای ایجاد برش ها نیز به گونیا احتیاج داریم. اندازه مناسب آن مدل 6 اینچی است ، با حمل و استفاده آسان. وقتی با اره رومیزی استفاده می شود بسیار عالی است و حتی می تواند در برخی زوایا نیز کمک کند. هنگام خرید حتماً فلزی را انتخاب کنید زیرا نوع پلاستیکی می تواند شکل خود را از دست بدهد و ممکن است روی اندازه گیری های شما تأثیر بگذارد.

 

11. اره بشقابی

 در حالی که برخی افراد اره بشقابی را بیش از آنكه یك وسیله برای نجاری چوب باشد ، یك وسیله نجاری می دانند ، اما دیگران این نظر را قبول ندارند. ممکن است هیچ ابزار قدرت دستی پایه همه کاره ای بیشتر از اره بشقابی وجود نداشته باشد. هنگامی که با گیره لبه مستقیم استفاده می شود ، اره بشقابی می تواند دقیقاً به اندازه یک اره رومیزی دقیق باشد و بسیاری از کارهای مشابه از جمله برش ورق مانند تخته سه لا یا تخته فیبر با تراکم متوسط (MDF) را انجام دهد. هنگام کار با چوب با در نظر گرفتن بودجه ، یک اره بشقابی با کیفیت باید اولین ابزار برقی دستی باشد که خریداری شده است.

 

12. دریل برقی

برخی افراد ممکن است انتظار داشته باشند که یک دریل بی سیم را در این لیست مشاهده کنند ، اما هنگامی که ما در مورد ابزارهای اساسی کار نجاری چوب صحبت می کنیم ، یک دریل سیم دار، همه کاره و قدرتمندتر است. ابزار بی سیم قابلیت حمل آسان را دارند، اما دریل های سیم دار هزینه کمتری دارند و می توانند کارایی بیشتری نسبت به دریل بی سیم داشته باشند. در انتخاب دریل برقی چند گزینه را باید در نظر گرفت ، مانند اینکه آیا شما یک گیره مته ی 8/3 اینچی یا 2/1 اینچی ، چاک دار کلید دار یا بدون کلید ، دریل مستقیم یا دریل چکشی و غیره می خواهید. قبل از خرید در مورد تمام گزینه های خود اطلاعات کسب کنید.

 

13. اره منبت کاری اره مویی

 ابزار ضروری دیگر برای یک مبتدی اره برقی است. اره برقی به کاربر اجازه می دهد تا الگوهای منحنی و دایره ای را در انبار برش دهد. در حالی که اره نواری از دقت بیشتری برخوردار است و می تواند ضخامت بیشتری برش دهد ، اره مویی (اره برقی نیز نامیده می شود) می تواند برای یک مبتدی کاملاً موثر باشد. برای تطبیق پذیری ، اره برقی سیم دار با عملکرد مداری را انتخاب کنید که در دست احساس خوبی داشته باشد و دارای یک سیستم تغییر آسان تیغه باشد.

 

14. سنباده زن برقی

در حالی که سنباده های دستی از قیمت کمتری برخوردار هستند و می توانند از کاغذ سنباده ساده (برش داده شده به چهار بخش) استفاده کنند ، نسخه برقی از دیسک های سنباده قلاب و حلقه استفاده می کند. سنباده زن برقی مانند سایر سنباده ها خراش های طرح دار را در قطعه کار باقی نمی گذارد. البته اطمینان داشته باشید که تهیه کننده محلی نجاری شما دارای دیسک های سنباده ای است که به راحتی در تعدادی از سنگ های شن موجود است تا با مدلی که انتخاب می کنید متناسب باشد ، زیرا کلید سنباده مناسب استفاده از ظروف ریز ریز به تدریج است.

 

15. اره رومیزی

 اره رومیزی قلب و روح هر مغازه نجاری است - قطبی که تمام ابزارهای دیگر در اطراف آن استفاده و سازماندهی می شوند. قدرت اره رومیزی توانایی برش ورق های کاملاً صاف و لبه دار است ، اما همچنین می تواند هر برشی را که می خواهید ، از جمله فارسی بریدن ، مورب و حتی شیارهای مادگی را ایجاد کند. شما می خواهید بهترین اره رومیزی را بخرید که بودجه شما به راحتی از پس هزینه آن برمی آید ، زیرا این ابزار قلب کارگاه شما برای سالهای آینده خواهد بود. وقت بگذارید و یاد بگیرید کدام ویژگی را واقعاً می خواهید و اره رومیزی را که متناسب با بودجه و نیاز شما باشد انتخاب کنید.

 

16. اره فارسی بر

بعد از اینکه اره رو میزی مناسب برای کارگاه چوبی خود انتخاب کردید ، خرید مهم بعدی که باید در نظر بگیرید یک اره فارسی بر است. گرچه اره فارسی بر با کیفیت گران تر از اره رومیزی نیست ، یک اره فارسی بر مرکب برای برش زاویه ها (برش های مورب ، تاج ها و برش های مرکب) بسیار ارزشمند است. یک اره فارسی بر به شما امکان می دهد که با دستگاه از دو جهت زاویه دهید ، بنابراین می توانید زاویه های مستقیم (تاج) و همچنین تاج های مورب (برش های مرکب) را برش دهید.

اره 10 اینچی برای بسیاری از مبتدیان کافی است ، اما اره 12 اینچی قابلیت های شما را گسترش می دهد. بعضی از مدل ها دارای سرهای اره ای کشویی هستند که به شما امکان می دهد تا زاویه ها و ضربات متقاطع را روی تخته ها به اندازه عرض 16 اینچ ببرید.

هنگامی که توانایی ایجاد برش های دقیق با اره ترکیبی مرکب را پیدا کردید ، متوجه می شوید که اره بشقابی شما زمان بیشتری را در کشو می گذراند و اره رومیزی شما به همان اندازه استفاده نمی شود.

 

17. اور فرز

 آخرین ابزاری که برای هر کارگر چوبی تازه کار توصیه می شود ، یک اور فرز با کیفیت خوب است. از اور فرزها برای شکل دادن به خطوط تزئینی قطعه کار استفاده می شود و در برش نری و مادگی بسیار عالی هستند. بسیاری از اور فرزهای موجود امروز دو پایگاه مختلف (پایگاه ثابت و غوطه وری) را ارائه می دهند. اما بیشتر مبتدیان دریافتند که یک مدل پایه ثابت با کیفیت کاملاً از عهده بسیاری از کارها بر می آید و در صورت انتخاب سرمایه گذاری در یک جدول ، می توان آن را در جدول اور فرز نیز نصب کرد.

همرسانی :

منتخب هفته

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران