برند AEG

  • آرمین ارزاقی
  • 12 بهمن 1398

یک قانون قدرت

کسب TTI از ابزار و لوازم جانبی Atlas Copco در سال 2005 این گروه را نه یک  بلکه دو مارک با ضرب و شتم جهانی در بخش ابزارهای حرفه ای قدرت قرار داد. همراه با میلواکی AEG Powertools به TTI یک محصول پرفروش و شناخته شده در سطح جهانی با جذابیت جدی برای متخصصان ساخت و ساز و تجار به TTI داد. AEG با استفاده از میراث آلمانی مارک تجاری و سابقه طولانی نوآوری و طراحی در هر دو محصول، به تقویت حضور جهانی TTI به ویژه در اروپا کمک کرده است، در حالیکه سرمایه گذاری TTI و بازگرداندن استراتژیک AEG از بخش DIY به ریشه های خود به عنوان یک برند حرفه ای تبدیل شده است وهم افزایی قدرتمندی ایجاد کرده اند که از این طریق می توانند به آینده حرکت کنند.

صنعتی ساختن

Allgemeine Elektricitats Gesellschaft (شرکت جنرال الکتریک) که امروزه با نام تجاری AEG در سراسر جهان شناخته می شود، بیش از 120 سال قدمت دارد و نه تنها میراث زیرساختی در ابزارهای برقی و مهندسی است بلکه نقش سازنده ای در ایجاد زمینه طراحی صنعتی از طریق ارتباط آن با طراح با استعداد آلمانی پیتر بهرنز دارد. این شرکت ابتدا در سال 1883 به عنوان دویچه ادیسون-گسلشفت تاسیس شد و در سال 1887 نام AEG را گرفت. موسس شرکت  Emil Rathenau (1838-1938) طرفدار مشتاق بهره وری بود و اولین کسی بود که تولید خط مونتاژ را به دست گرفت. مردی که حتی به 15 روزه کاری خود فکر نمی کرد ، Rathenau شرکت را در زمینه الکترو فناوری خود به جلو سوق داد و تصمیم به نوآوری و منطقی سازی فرایند صنعتی گرفت. در حالی که اولین محصول تحت نام تجاری AEG لامپهای برقی بود ، این شرکت همچنین در حال بررسی پتانسیل وسایل مختلفی بود که از برق استفاده می کردند. در اواخر قرن نوزدهم ، آلمان به سرعت در حال صنعتی شدن بود. در تولید ذغال سنگ ، آهن و فولاد با بریتانیا که رهبر اولیه صنعتی بود به رقابت پرداخت. کشتی سازی رونق گرفت و صنعت خودروسازی به طور قابل توجهی در دست اقدام بود و در صنایع برق ، کشور در حال تبدیل شدن به یک پیشگام پیشرفته فن آوری های جدید بود.

با صنعتی شدن نیاز به ابزارهای بهتری برای کمک به نیروی کار در تولید کشتی ، ماشین و ماشین آلات برای بهبود رونق صنعتی و ایجاد فرصت تازه ای در بازار وجود داشت. چنین پیشرفتی نه تنها به AEG خود به عنوان یک نیروگاه صنعتی در حال رشد با منافع اعم از مهندسی برق و حمل و نقل به لوازم خانگی کمک می کند ، بلکه این امکان را برای عرضه سایر شرکت ها با چنین محصولاتی فراهم می کند. در سال 1898 ، AEG اولین ابزار برقی قابل حمل را معرفی کرد.

وزن مته 5.5 کیلوگرم بود و می توانست سوراخ هایی از فولاد تا 6 میلی متر را حفر کند. حرکت به دنیای مونتاژ صنعتی یک نوآوری پویا را اثبات کرد که زمان آن فرا رسیده است. با شروع قرن جدید ، ابزارهای برقی AEG به فروشندگان جهانی تبدیل شده بودند و تعهد این شرکت برای تهیه ابزارهای با کیفیت برتر برای استفاده حرفه ای در ساخت و ساز ، نجاری و مصارف صنعتی برای ماندن در اینجا بود.

هویت شرکت PIONEERING

AEG هم در نوع کالاهایی که تولید می کرد و هم در شیوه ارائه آنها پیشگام بود. در سال 1907 ، این شرکت پیتر بهرنز  (1968-1968) را پس از اولین سرمایه گذاری موفقی که  با هم در طراحی مطالب تبلیغاتی داشتند به عنوان مشاور هنری استخدام کرد. بهرنز ، درنوآوری برجسته در زمینه نقاشی ، طراحی گرافیک و معماری یکی از موثرترین ذهن های خلاق زمان خود بود که کار او همچنان در طی نسل ها تا به امروز ادامه داشته است. والتر گروپیوس ، بنیانگذار مکتب Bauhaus ، و طراح و معمار سوئیس لو Corbusier از جمله بسیاری از معاصران از وی الهام گرفته بودند.

بهرنز در مدت هفت سال در کار خود برای AEG از صلاحیت گسترده ای برخوردار شد که وی را از طراحی محصول گرفته تا موارد تبلیغاتی و حتی ساختمانهای کارخانه زیر زمینی مانند AEG Turbinenhalle در برلین ، ساخته شده از فولاد در معرض دید ، بتونی، شیشه و دیوار پرده ای برد.

طراحی او برای وسایل برقی از اجزای استاندارد استفاده کرده اند که قابلیت تعویض آنها را فراهم کرده و بر خرد عقلانی افزوده است. وی همچنین به طراحی اتاق فروش و همچنین بروشور و کاتالوگ پرداخت. از جمله مفاهیم انقلابی که بهرنز در طول کار خود با AEG معرفی کرد ، اهمیت فرم و کارکرد برای جذب مشتریان بود. بهرنز با اشاره به روزهایی که فقط به ویژگیهای فنی محصول نگاه می کند ، گفت: "طراحی به معنای تزئین فرم های کاربردی نیست - این در مورد ایجاد اشکال است که با شخصیت جسم مطابقت داشته باشد و فن آوری ها را به نفع خود نشان می دهد." عنصر اصلی آرم AEG بود که چندین تحول در نظر بهرنز را پشت سر گذاشت.

طرح های جدید با محوریت ادغام هنر و صنعت ، ترکیب یک نوع آنتیک ، خطوط تمیز ، ساده و یک شکل هندسی که باعث کاهش شکوفایی بیرونی آرم قبلی Art Nouveaustyle شرکت می شود و به صورت نمادین بر قدرت و کارایی AEG و عصر صنعتی از این مفهوم و کارهای او در سراسر شرکت می فزاید ، بهرنز توانست یک رویکرد یکپارچه را ایجاد کند که منجر به یک نگاه و احساس قابل تشخیص به محصولات ، مواد و ساختمان های مرتبط با AEG شود. ایجاد چنین هویت یکپارچه شرکت در آن زمان بی نظیر بود. اما قدرت چنین شخصی برای کمک به اهداف تجاری شرکت و تقویت شناخت و وفاداری در بین مصرف کنندگان به سرعت تشخیص داده شد. این امر سرانجام منجر به توسعه برندها در صنایع در سراسر جهان شد در حالی که خود بهرنز اکنون پدر طراحی صنعتی و هویت شرکت محسوب می شود.

فناوری نوآورانه

از آنجا که توجه شرکت بیشتر به سمت ترکیبی از فناوری و طراحی جلب شد ، پیشرفت های برجسته و پایدار در توسعه ابزار برقی رخ داد. در سال 1908 ، AEG اولین دریل قابل حمل را با گرفتن تپانچه تولید کرد ، طرحی که به کاربر انعطاف پذیری بیشتری افزود و امروزه در بین محبوب ترین نوع ابزارها باقی مانده است. پیشرفت های بعدی شاهد مته هایی با تنظیم سرعت معرفی شد و در دهه 1920 اولین ابزار برقی با موتورهای جهانی بود. سبک دوم و سازگار با جریان های الکتریکی مختلف ، دومی به گسترش اعتبار AEG برای ابزارهای پیشرفته کاربردی که باعث افزایش قابلیت های کاربر و به نوبه خود بهره وری می شود ، کمک کرد.

در اوایل دهه 1930 ، ظرفیت تولید در AEG برلین و کارخانه ابزار ویژه ای که در Winnenden ، در نزدیکی اشتوتگارت مستقر شده بود ، افزایش یافته و به گسترش آن کمک می کرد. منطقه اطراف اشتوتگارت در آن زمان یک قطب الهام بخش فن آوری بود ، از صنایع پیشرو در آلمان ، از جمله دایملر ، مرسدس بنز و پورشه ، گرفته تا لنزها و فیلمبرداران زایس و تولیدکننده های ابزار Fein و Metabo .

در شرکت AEG ، سالهای بعد از گسترش مطمئناً سالهای خلاق به نظر می رسید. این شرکت اولین دریل های برقی دو عایق  را تولید کرده است که کاربران را در برابر برق گرفتگی محافظت می کند. AEG اولین چکش خود ، چرخشی / تراشه 5.5 کیلوگرم EH 200 را راه اندازی کرد ، و بلافاصله آسیاب های مستقیم و پولیش ها را تولید کرد. همچنین راهنمای اصولی شرکت AEG نیز تنظیم شده است: توسعه مداوم فناوری نوآورانه برای راه حلهای هوشمند در خدمت صنعت و تجارت.

در پی جنگ جهانی دوم ، این شرکت اکثر امکانات تولیدی خود را که در بلوک شرقی تازه ایجاد شده بود از دست داد اما تولید دوباره در آلمان غربی از جمله اشتوتگارت آغاز شد. با احیای آلمان و رونق ساخت و سازها در دهه 1960 و 1970 ، نوآوری های تازه در قالب دریل های چکشی پدیدار شد که AEG Powertools در این بخش به جایگاه شماره یک حرکت کرد. همچنین برای افزایش ظرفیت تولید کارخانه ای پیشرفته و جدید با ظرفیت تولید 20000 ابزار در روز در وینندن افتتاح شد.

 چکشهای دوار مکانیکی سبک تر، از عملکرد پیشرفته حفاری استفاده می کنند  زیرا صنعت ساخت و ساز تکامل یافته و مته های الکترونیکی چکش با کنترل الکترونیکی تمام موج از جمله جهش های تکنولوژیکی AEG در این دوره بودند. همچنین AEG  یک نیروگاه ابزار فوق العاده مدرن را در کانکتیکات آمریکا راه اندازی کرد که بازار حرفه ای آنجا را تأمین کند و تا دهه 1980 ، درگیر بود.

فن آوری میکرو تراشه در محصولات خود و آغاز پیشروی در بازار بی سیم با Accu System 2000. یک موفقیت برجسته پیچ گوشتی مته بی سیم سفارشی برای مأموریت های فضایی ناسا بود. در سال 1984 ، فضانورد بروس McCandless از پیچ گوشتی در یکی از جادارهای خود ، 350 کیلومتر بالاتر از زمین استفاده کرد.

با این حال ، محصول جدید AEG به نام یک کنگلومرا (سنگ جوش) در میان نگرانی های مالی و رقابت شدید شروع به مبارزه کرد و در سال 1991 ، AEG Powertools بخشی از گروه Atlas Copco شد (AEG به عنوان یک شرکت تولیدی در سال 1996 منحل شد). در سال 1991 با پیوستن به رهبر جهانی سوئد در ابزارهای حرفه ای و صنعتی ، AEG Powertools به تولید نوآوری در سطح جهانی در بخش خود ادامه داد. فن آوری FIXTEC AEG برای اره منبت کاری اره مویی یک سیستم سریع تغییر ایجاد کرده است که تغییر لوازم جانبی را برای کاربران بسیار آسان کرده است. Multihammer Pneumatic 3000 Super X2 این شرکت را در موقعیتی پیشرو در جهان در بخش دو سرعته چرخشی چکش قرار داده و گشتاور و سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و علامت معرفی چرخ دنده های سیاره ای برای چکش ها را نشان می دهد. همچنین در سال 1998 به مناسبت بزرگداشت صدمین سالگرد ابزار برقی AEG آورده شد. تا سال 2003 ، AEG قادر به ارائه بیش از 100 ابزار با کارایی بالا و طیف وسیعی از لوازم جانبی با بیش از 2500 مورد بود.

REFOCUS تحت TTI

چنین میراث پویا و فداکاری به کیفیت و عملکرد ، AEG را هنگامی که بخش ابزارهای برقی Atlas Copco را در سال 2005 به دست آورد ، مناسب تر برای TTI بود. AEG همچنین TTI را قادر ساخت تا توزیع و دستیابی به بازاریابی خود را در سرتاسر اروپا تقویت کند.

 

قبل از پیوستن به TTI ، AEG POWERTOOLS به سمت موقعیت یك نام تجاری DIY در حال پیشروی بوده است اما از آن زمان برای تمرکز در بازار حرفه ای مجدداً مورد استفاده قرار گرفته است. تأثیر قابلیتهای چشمگیر TTI در ادغام توسعه محصول و گسترش عملیات از سال اول پیوستن AEG Powertools به گروه ادامه دارد.

 

در سال 2006 ، محصولات دیگری به همراه توزیع جدید در بازارهای موجود و گسترش به سایر مناطق جغرافیایی از جمله اروپای شرقی ، خاورمیانه و آفریقای جنوبی وارد بازار شدند.

یکی دیگر از پیشرفتهای مهم احیای برند در سال 2009 بود که باعث شد این شرکت هویت پر جنب و جوش رنگ نارنجی را به خود بگیرد تا با توسعه محصول خود ظاهر جدیدی را ارائه دهد. همانطور که بیان شد با توسعه هویت سازمانی بهرنز در AEG یک قرن قبل ، و از آن زمان توسط شرکت های جهانی تصویب شد ، این مارک تجاری دوباره طیف طراحی خود را از توسعه محصول گرفته تا مواد ارتباطی ، کاتالوگ ها و کالاهای تجاری شکل داد.

قدرت و شخصیت در کنار تمرکز بر کیفیت و ابزارهایی که عملکرد برتر را ارائه می دهند در عین حال که برای سهولت استفاده نیز طراحی شده اند مورد تأکید قرار گرفت. محصولات معرفی شده در بازاریابی مجدد شامل مجموعه کامپکت 12 ولت از ابزارهای پیشرفته ارگونومیک هستند که در اطراف یک سکوی باتری لیتیوم یونی و محدوده قدرتمند 18V نمونه کارهای مورد احیای چوب و چکش های جدید دو کیلویی SDS برای بازرگانان قرار دارند. علاوه AEG POWERTOOLS از طریق ترکیب تاریخی خاص خود از رهبری طراحی و تخصص فنی ، فرم و عملکرد ، یک تأثیرگذار و مشهور در نوآوری و عملکرد عالی را در بیشترین آزمایش شرایط ایجاد کرده است.

همانطور که علامت تجاری هدایت شده توسط رهبر موفق TTI دوباره نشان می دهد ،  به نظر می رسد، اکنون به سرعت به سمت پیشرفت های پیشرو می رود. و این تضمین می کند که AEG POWERTOOLS نقش اساسی خود را با "متخصصین نیرو از سال 1898" ادامه می دهد.

همرسانی :

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه کاربران